Een uitbater zijn is geen makkelijke zaak, je moet je bezig houden met de zaak, je werknemers, de aankopen en noem maar op. Het is vaak aangeraden om genoeg personeel in dienst te hebben zodat jij de andere zaken voor je bedrijf kan regelen. Het is vaak erg vermoeiend om alles bij te houden, vooral als je ervoor kiest om je eigen boekhouding te regelen. PersoneelHet aannemen van personeel is niet echt een moeilijke zaak, je plaatst vacatures online en wacht tot er gesolliciteerd wordt om vervolgens een gesprek in te plannen met die persoon. Voordat je vacatures plaatst, is het handig om voor jezelf te weten hoeveel personeel je nodig hebt en voor welke functie. Het is niet de bedoeling dat je te veel mensen gaat aannemen voor een functie waardoor er voor de helft van de tijd geen werk meer overblijft, dit is vaak weggegooid geld. Je personeel moet natuurlijk ook uitbetaald kunnen worden, hiervoor kun je een urenlijst hanteren. Een urenlijst kun je via Excel opmaken om alle gepresteerde uren bij te houden. Het is belangrijk dat je een urenlijst bezit om een duidelijk overzicht te hebben van hoeveel uren er gepresteerd zijn en om correct uit te betalen. Het is ook mogelijk dat je eigen personeel een urenlijst gebruikt om voor zichzelf bij te kunnen houden hoeveel ze hebben gewerkt. LoonstrookDe meeste maken gebruik van een urenlijst om hun loonstrook na te kunnen checken. Normaal hoort de financiële dienst het correct bedrag te storten, maar er kunnen natuurlijk altijd foutjes gebeuren. Deze fouten kun je vaak merken aan het bedrag dat je merkt dat minder is dan de vorige maanden of doordat je merkt dat de uren op je loonfiche niet klopt. Een urenlijst voor jezelf bijhouden kan dus erg van pas komen. |
https://keeping.nl/urenlijst |