Dit weekend is het zover. Dan is het Black Friday weekend. Voor veel webshops één van de meest drukke weekenden van het jaar. Alleen een beetje korting geven is het allang niet meer. Complete strategieën worden opgezet om van Black Friday een succes te maken. Maar waar moet je nu allemaal op letten als je succesvol de Black Friday periode wilt doorkomen? In dit artikel krijg je van ons 3 tips waar je rekening mee moet houden. Voldoende supportDoordat het druk is op je webshop, ga je ook veel meer vragen krijgen dan je gewend bent. Waar je op een doordeweekse dag misschien 5 vragen kreeg om te beantwoorden krijg je er nu al snel tien keer zoveel. Deze vragen wil je goed en naar behoren kunnen beantwoorden. Wees dus goed voorbereid. Bereid antwoorden voor op veel gestelde vragen, zet er een poppetje bij die bijvoorbeeld eerstelijns support kan afhandelen etc. Je wilt niet dat je tijdens Black Friday een hoop negatieve publiciteit krijgt vanwege slechte support. Dat is dat beetje extra omzet zeker niet waard… Voldoende verpakkingenAlles wat je extra verkoopt in je webshop tijdens Black Friday, moet je natuurlijk op tijd weten te verzenden. Ook nu is het belangrijk om je beloftes na te komen. Je wilt dus niet voor de verrassing komen te staan dat je je producten niet kunt versturen omdat je geen verpakkingsmateriaal op voorraad hebt. Haal dus voldoende dozen in huis, denk ook aan je tape en ook zeker je verzendlabels. Veel shops zoals Crazylabels hebben hun verzendlabels bovendien in de aanbieding. Check bijvoorbeeld maar eens de Dymo 99012 verzendlabels. Denk aan je ICTHet laatste wat je wilt tijdens een drukke dag waarin je het vooral van omzet moet hebben, is dat je website of webshop niet naar behoren werkt. Veel webshops zijn niet berekend op enorme piekbelastingen. Hier speelt je hosting uiteindelijk een belangrijke rol. Ga met deze in gesprek en schets een aantal situaties waarvan jij denkt dat deze kunnen gaan voorvallen. Misschien kan je webhoster met je meedenken en je voorzien van extra servercapaciteit. Vraag ook of hij beschikbaar is als er problemen voordoen. Goede voorbereiding is het halve werkHet is een cliche, maar daarom zeker niet minder waar. Black Friday en ook Cyber Monday zijn belangrijke dagen. Het wordt druk op je shop en het bezoek is flink meer dan je gewend bent. Houd hier rekening mee en zorg dat je de service kunt bieden die je normaal ook biedt. Anders kan Black Friday ineens geen cash cow zijn, maar een periode waarin je op de lange termijn misschien nog wel heel veel last van gaat hebben. Succes! |
https://www.crazylabels.nl/collections/dymo-blanco/products/dymo-99012-permanent |