De verborgen marketing in social media

De social media tool zoals Instagram, Facebook en TikTok is een overzicht van verschillende applicaties die op diverse manieren een ...

Inhoudsopgave:

De social media tool zoals Instagram, Facebook en TikTok is een overzicht van verschillende applicaties die op diverse manieren een product of dienst aanbieden. Wanneer je bijvoorbeeld de app Instagram opent zie je verschillende foto’s en story’s van vrienden en familie. Hierin zitten ook verschillende voordehandliggende advertenties die zijn gelinkt aan je gebruikte websites. Door middel van de cookies kan deze een reclame aan jou voorstellen die gerelateerd zijn aan jouw zoekopdrachten op Google. Door deze advertenties gericht op jouw smaak te maken kan op het relevante product sneller geklikt worden.

De influencer als advertentie

Deze  voordehandliggende advertenties hebben vaak in de hoek ook  AD staat. Dit is ter herkenning van de consument. Dit is echter niet het geval van verschillende influencers op social media. Influencer zijn, zoals de naam al aangeeft, personen die de consument beïnvloeden. Dit kan zich uiten tot een kledingstuk die wordt gedragen op een foto, die vervolgens wordt getagd dat leidt naar een kledingmerk. Een ander voorbeeld is een influencer die een winactie organiseren waarbij iets te winnen is in de vorm van een product of dienst. De enige manier om mee te doen aan de winactie is om een account van de influencer en het betrokken bedrijf te volgen. Door dit ontstaan er connecties en een uitbreiding van bereikbaarheid .

Emotie verkoopt een product

Marketing uit zich in de benutting van emotie die een persoon overbrengt tot de consument. Door de target groep een gevoelige snaar te laten ervaren kan ter bevordering helpen om de product voelbaar en zichtbaar te maken. Een dienst kan daarbij op toegepast worden. Dit wordt gedaan door bijvoorbeeld reis Influencers. Deze geven een ervaring van een bestemming of een bepaald hotel. Hierin wordt aangegeven dat ze klantvriendelijk worden geholpen en volledig tot rust zijn gekomen. Hoewel een boodschap zoals gevoelens een klassieke en effectieve manier betreft, is het niet doeltreffend zonder de integratie van het geheel passend te maken in je marketingconcept.

Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Het Belang van een Professionele Website voor jouw Fysiopraktijk

Het Belang van een Professionele Website voor jouw Fysiopraktijk In het digitale tijdperk waarin we leven, is een sterke online aanwezigheid essentieel voor bedrijven in ...

Wat is een SEO bureau en waarom moet je er een hebben?

Als je een website hebt, is het belangrijk om gevonden te worden door zoekmachines als Google. Een SEO bureau kan hierbij helpen. Maar wat doet ...

Wat is organisch verkeer?

Je hoort bij marketing en SEO gesprekken de term “organisch verkeer” voorbij komen. Wat betekent dit en waarom is het zo belangrijk? Organisch verkeer heeft ...

Maak je bedrijf succesvol dankzij deze strategische tekstschrijver in Delft

Heb je je wel eens afgevraagd wat een bedrijf nou succesvol maakt? Een van de belangrijkste factoren waarom een bedrijf veel klanten aantrekt, is omdat ...