5-S Webgids
Image default
Bedrijven

Wat is zoekmachine optimalisatie? | Ralf van Veen

Verkoop
Downloads
Aanmeldingen per e-mail
Contactformulier voor indiening
Telefoongesprekken
En als uw bedrijf een lokale component heeft, wilt u ook KPI’s definiëren voor uw Google My Business listings. Deze kunnen zijn:

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, freelance SEO specialist bij https://ralfvanveen.com

Klikken om te bellen
Klikken-naar-website
Klikken-voor-rij-richtingen
Je hebt misschien gemerkt dat zaken als “ranking” en “traffic” niet op de KPI-lijst stonden, en dat is ook de bedoeling.

“Maar wacht eens even! U zegt. “Ik kwam hier om meer te weten te komen over SEO omdat ik hoorde dat het me zou kunnen helpen om een rangorde te bepalen en verkeer te krijgen, en je vertelt me dat dit geen belangrijke doelen zijn?

Helemaal niet! Je hebt het goed gehoord. SEO kan uw website helpen om hoger te scoren in de zoekresultaten en zo meer verkeer naar uw website te krijgen, het is gewoon dat ranking en verkeer een middel zijn om een doel te bereiken. Er is weinig nut in de rangschikking als niemand doorklikt naar uw site, en er is weinig nut in het verhogen van uw verkeer als dat verkeer niet het bereiken van een grotere zakelijke doelstelling.

Bijvoorbeeld, als u een lead generation site, zou je liever hebben:

1.000 maandelijkse bezoekers en 3 personen een contactformulier invullen? Of….
300 maandelijkse bezoekers en 40 personen een contactformulier invullen?
Als u SEO gebruikt om het verkeer naar uw site te leiden met het oog op conversies, hopen we dat u voor het laatste zou kiezen! Voordat u aan SEO begint, zorg ervoor dat u uw zakelijke doelstellingen hebt neergelegd, gebruik dan SEO om u te helpen ze te bereiken – niet andersom.

SEO bereikt zo veel meer dan ijdelheid metrieken. Wanneer goed gedaan, helpt het echte bedrijven te bereiken echte doelen voor hun succes.

Meer informatie over het bepalen van de strategie en het instellen van business, marketing, en SEO doelen in de eerste aflevering van de One-Hour Guide to SEO, gehost door de enige echte Rand Fishkin!

Bekijk de video
Het stellen (en uiteindelijk bereiken) van de juiste doelen is een van de belangrijkste dingen die je als SEO kunt doen. We hebben zelfs een handig Whiteboard Friday over hoe je slimme, meetbare doelen kunt stellen voor je klanten!

Bekijk de Whiteboard Friday
Deze gids zal u helpen om meer datagestuurd te worden in uw SEO inspanningen. In plaats van lukraak pijlen over de hele plaats te gooien (en af en toe geluk te hebben), zal je meer hout achter minder pijlen leggen.

Pak een bow (en wat koffie); laten we een duik nemen in hoofdstuk 2 (Hoe zoekmachines werken – Kruipen, indexeren en rangschikken).
Zoals we in hoofdstuk 1 hebben vermeld, zijn zoekmachines antwoordapparaten. Ze zijn er om de inhoud van het internet te ontdekken, te begrijpen en te organiseren om de meest relevante resultaten te bieden aan de vragen die zoekers stellen.

Om in de zoekresultaten te verschijnen, moet uw inhoud eerst zichtbaar zijn voor de zoekmachines. Het is misschien wel het belangrijkste stukje van de SEO puzzel: Als uw site niet gevonden kan worden, zult u nooit in de SERPs (Search Engine Results Page) verschijnen.

Hoe werken zoekmachines?
Zoekmachines hebben drie hoofdfuncties:

Kruipen: Zoek op het internet naar inhoud, kijk over de code/inhoud van elke URL die ze vinden.
Index: Bewaar en organiseer de inhoud die tijdens het kruipen wordt gevonden. Zodra een pagina in de index staat, is deze in de running om te worden weergegeven als resultaat van relevante zoekopdrachten.
Rang: Geef de inhoudelijke stukken die het beste antwoord geven op de zoekopdracht van een zoeker, wat betekent dat de resultaten worden gerangschikt op basis van de meest relevante tot minst relevante zoekresultaten.
Wat is zoekmachine kruipen?
Crawling is het ontdekkingsproces waarbij zoekmachines een team van robots (bekend als crawlers of spinnen) sturen om nieuwe en bijgewerkte inhoud te vinden. De inhoud kan variëren – het kan een webpagina, een afbeelding, een video, een PDF, enz. zijn – maar ongeacht het formaat wordt de inhoud ontdekt via links.

Wat betekent dat woord?
Heeft u problemen met een van de definities in deze sectie? Onze SEO verklarende woordenlijst heeft hoofdstuk-specifieke definities om u te helpen up-to-date te blijven.

Zie hoofdstuk 2 definities
Zoekmachinerobots, ook wel spinnen genoemd, kruipen van pagina naar pagina om nieuwe en bijgewerkte inhoud te vinden.
Googlebot begint met het ophalen van een paar webpagina’s, en volgt dan de links op die webpagina’s om nieuwe URL’s te vinden. Door langs deze weg van links te springen, is de crawler in staat om nieuwe inhoud te vinden en deze toe te voegen aan hun index genaamd Caffeine – een enorme database van ontdekte URL’s – om later te worden opgehaald wanneer een zoeker op zoek is naar informatie waar de inhoud van die URL een goede match voor is.

Wat is een zoekmachine index?
Zoekmachines verwerken en bewaren informatie die ze vinden in een index, een enorme database van alle inhoud die ze hebben ontdekt en die ze goed genoeg achten om de zoekers van dienst te zijn.

Rangschikking van zoekmachines
Wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert, zoeken zoekmachines hun index op zeer relevante inhoud en bestellen die inhoud in de hoop de zoekopdracht van de zoeker op te lossen. Deze volgorde van de zoekresultaten naar relevantie staat bekend als ranking. In het algemeen kunt u ervan uitgaan dat hoe hoger een website wordt gerangschikt, hoe relevanter de zoekmachine denkt dat de site is voor de zoekopdracht.

Het is mogelijk om zoekmachine crawlers te blokkeren van een deel of alle van uw site, of zoekmachines te instrueren om het opslaan van bepaalde pa

https://ralfvanveen.com