5-S Webgids
Image default
Bedrijven

Een jaar met vernieuwingen voor jouw bedrijf

Een nieuw jaar gaat vaak gepaard met een nieuw begin. Of op zo’n minst een vernieuwing. Een bedrijf moet in beweging blijven, wil het onder de aandacht blijven van zijn klanten. Op een gegeven moment lijk je door de bomen het bos niet meer te zien. Hoe zorg je er toch voor dat jouw bedrijf in het vizier van de (potentiële) klant blijft? In deze blog lees je over tips die jou helpen verder te vernieuwen.

Herzie je visie

Het hebben van een visie is essentieel. Doch is het ontzettend lastig om een goede en concrete visie te hebben. Daarom is het ook niet erg om regelmatig je visie in te zien en deze aan te passen. Zo maak je het niet alleen voor je medewerkers en andere belanghebbende duidelijk wat je doel is, maar kan je er ook zelf een momentje bij stil staan en bekijken welke aanpassingen er gemaakt kunnen voor.

Voor bedrijven wordt het ook steeds belangrijker om duurzaam te opereren. Blijf ook op dat gebied innovatief. Verdiep je hoe jij de service en/of het product nog groener kan maken. Kijk desnoods naar je concurrentie om daar inspiratie op te doen.

Creëer een fijne werksfeer

Heb je het idee dat het de laatste tijd wat stroever loopt? Wellicht is het tijd om een aantal zaken intern aan te passen. Soms kan een make over op kantoor al een verschil maken. Kies er bijvoorbeeld voor om een hip kantoor te maken. Overleg samen met je team hoe jullie je ideale werkplek voor jullie zien. Dit kan ook weer bijdragen aan de teambuilding. Teambuilding is essentieel om een vertrouwde omgeving te creëren. Neem de tijd om uitjes te plannen, van borrels tot teambuilding workshops. Het is niet alleen leuk voor het team, maar heeft ook nog eens positieve impact op jouw bedrijf en uiteindelijk performance.

Werk aan je social media

Social media blijft een belangrijke rol spelen. Zorg dat dit ook voor jou bedrijf is geoptimaliseerd. Om te beginnen, zorg voor een Google Mijn Bedrijf account, zodat klanten het bedrijf makkelijker vinden en alle informatie, zoals telefoonnummer, e-mail, adres, foto’s etc., snel in een overzicht kunnen zien. Daarnaast is het essentieel dat (potentiële) klanten in een mum van tijd een beeld krijgen van wat je te bieden hebt. Tegenwoordig zijn de korte filmpjes, die je zoal op TikTok ziet, helemaal trendy. Het is een efficiënte manier om je bedrijf te promoten en daarmee je imago te versterken.

Verbeter je SEO

Net zoals het verbeteren van je social media, is SEO een onderdeel van je marketing. Je wilt met de buitenwereld delen wat je te bieden hebt. Als je niet duidelijk maakt wat je te aanbiedt, zal ook niemand erachter komen. Wees evident en consistent. Onderzoek welke zoekwoorden voor jou belangrijk zijn, waarop je goed kunt scoren. Weet je zelf niet hoe je hieraan moet beginnen? Schakel dan een marketing bureau in om je uit de brand te helpen.