Het bedrijf Google is in 1996 opgericht door Larry Page en Sergey Brin. Dit waren toentertijd twee studenten die studeerden aan de stanford university. In een garage in Californië maakten de jongens een grote uitvinding. Hun uitvinding was in het kort gezegd een systeem waarbij servers het internet afzoeken en een sortering aanbrengen aan de hand van de zoekopdracht van de gebruiker. Het systeem gaven ze de naam PageRank en de zoekmachine BackRub. Later is deze naam veranderd naar Google dat een verwijzing is naar het woord googol, een wiskundige term. Tegenwoordig is Google veel meer dan alleen een zoekmachine want het bedrijf heeft nu nog veel meer diensten. Enkele voorbeelden hiervan zijn Google Maps, Gmail en Google AdWords. Google AdWords is de grootste bron van inkomsten voor Google met een kleine 20 miljard euro als jaarlijkse inkomsten. Deze dienst biedt bedrijven de kans om te adverteren in de zoekmachine. Bij een bepaald zoekwoord verschijnen bedrijven dan bovenaan de pagina waardoor de kans groot is dat mensen de website bezoeken. De online vindbaarheid wordt dus dankzij het gebruik van Google AdWords erg vergroot. Nu komt er bij het efficiënt opzetten van een Google AdWords campagne wel wat kennis en kunde kijken. Aangezien dit soort campagnes veel geld kosten is het voor bedrijven zeer raadzaam om een professioneel bedrijf in te schakelen. Een adwords campagne uitbesteden is een verstandige keuze waardoor resultaten geoptimaliseerd kunnen worden. Jeroen Zwart, ondernemer en eigenaar van een elektronica webwinkel, heeft zijn Google AdWords overgedragen in de handen van een bedrijf die hierin gespecialiseerd is. Hier heeft Jeroen absoluut geen spijt van gekregen want mede door de deskundigheid binnen dit bedrijf heeft de campagne maximale resultaten opgeleverd. Jeroen is met zijn onderneming flink in omzet gestegen dankzij deze campagne. Hij heeft nu zelfs al plannen om naast de webwinkel ook een vestiging ergens in de randstad te openen.
|
http://www.e-conomy.nl/ |