1. Verbeter je zoekwoord onderzoek. Als je er voor gaat om content op je website te plaatsen, kan je net zo goed de tijd nemen om ervoor te zorgen dat Google kennis neemt van je inspanningen. Zoek uit naar welke zoekwoorden en zinnen mensen op zoek zijn zoek eveneens uit wat concurrerende zoekwoorden kunnen zijn en maak een zoekwoord spreadsheet. Blijf op de hoogte hoe vaak je de zoekwoorden moet plaatsen in je eigen content en gebruik de juiste tools om bij te houden waar je rankt voor de zoekwoorden die je target. SEMRush is onze favoriet. Weet je niet waar te beginnen? Bestudeer een uitgebreide online gids voor zoekwoordonderzoek voor zoekmachine optimalisatie. 2. Zet de zoekwoorden aan het werk. Ooit werd een zoekmachine-optimalisatie content schrijver aan het werk gezet om zoveel mogelijk zoekwoorden te dumpen in een tekst – maar dat is niet hoe het spel tegenwoordig gespeeld wordt. Voeg je hoofdzoekwoord in de titel, in de eerste driehonderd woorden en in de eerste H1 en H2 hoewel, het moet worden opgemerkt dat het niet noodzakelijk is om te ranken. Daarna moet je proberen om varianten van je zoekwoorden te gebruiken. Als een toegevoegde opmerking, je zoekwoorden moeten nooit een strijd leveren met je content je zoekwoorden moeten natuurlijk passen in je content. Idealiter moet je zoekwoord natuurlijk aanvoelen in je schrijven. Als je het gevoel hebt dat je de zoekwoorden in je tekst onnatuurlijk aanvoelen behoor je wijzigingen in je tekst aan te brengen totdat je merkt dat de zoekwoorden natuurlijk aanvoelen. 3. Schrijf over iets wat mensen belangrijk vinden. Voor elke vorm van schrijven voor zoekmachine-optimalisatie behoor je jezelf af te vragen ‘who cares?’ Maar al te vaak, schrijven content schrijvers gewoon content zonder een echte reden, zonder een echte strategie erachter. Ze vergeten dat nieuwsgierigheid de werkelijke menselijke behoefte is om dit soort artikelen te lezen. Je schrijft niet voor de algoritmes van Google, je schrijft voor mensen! Wanneer je schrijft, moet je altijd proberen om een soort van waarde te bieden aan je lezers. Wat kun je hen vertellen dat niemand anders kan vertellen? Welke service kan je bieden die uniek is? Kun je kennis delen die nergens anders gevonden wordt? Niemand kent je bedrijf zoals jij je bedrijf kent, dus gebruik dit gegeven voor je zoekmachine optimalisatie voordeel. Zo niet, dan kun je op zijn minst nieuws met betrekking tot je bedrijf bespreken. Bij twijfel, kijk naar je lijst met SEO zoekwoorden en bepaal je wat voor een soort lijst het is of het bijvoorbeeld linkbait betreft of dat je de zoekwoorden kunt werken in diepgaande artikelen. 4. Begrijp de basis van technische zoekmachine optimalisatie Alle trefwoord optimalisatie in de wereld zal je niet helpen als je site niet eens is geïndexeerd. Als schrijver, wordt er niet van verwacht dat je weet hoe je een site emigreert of hoe je HTTPS voor een heel domein inschakelt. Je hoeft niet echt te weten hoe je het crawl budget te maximaliseert en je hoeft niets te weten over JavaScript verkleint. Toch loont het om een paar dingen over technische SEO te weten, dit kan je een betere zoekmachine optimalisatie schrijver maken. Als je de manier begrijpt waarop Google pagina’s doorzoekt en links autoriteit toekent kan het je helpen een strategie op te bouwen. Als je een goed inzicht hebt in hoe je blog is opgebouwd, kan het je helpen om efficiënter te werken, wat betekent dat een backlink naar een van je berichten je website het maximale voordeel zal bieden. Het helpt ook om te begrijpen hoe je een website optimaliseert voor meer dan alleen zoekwoorden. Het houd je bijvoorbeeld je afbeeldingen klein en hoe zorg je ervoor dat er niet teveel pop-up op een bepaalde pagina verschijnen, of hoe zorg je ervoor dat je posts zo snel mogelijk worden geïndexeerd? Dit zijn allemaal vaardigheden waar een online content schrijver over zou moeten beschikken. Als je een succesvolle online content schrijver wilt worden verdiep je dan stevig in de materie en ga er honderd procent voor!
|
http://www.ekxo.nl |