Het sociale netwerk Instagram wint elke dag aan kracht en claimt duidelijk het populairste sociale netwerk te zijn. Over het algemeen denk ik dat dit geen geweldige ontdekking voor je was. Het is geen geheim dat velen via dit netwerk proberen hun internetbedrijf te promoten. Het sleutelwoord hier is proberen. “Wat is er eenvoudiger dan het plaatsen van heldere foto’s en een hoop hashtags?” Dit is wat de meerderheid denkt. Maar om de een of andere reden is in de praktijk niet alles zo eenvoudig: gebruikers merken uw inspanningen niet op en nemen u en uw product niet serieus. Voor hen is het gewoon weer een schattige foto met tonnen tags. Dus in het artikel van vandaag krijgt u bruikbare handleidingen voor het voeren van een campagne op dit sociale netwerk. Het is vermeldenswaard dat Instagram perfect is voor uw product als het gerelateerd is aan:
Als uw internetbedrijf gerelateerd is aan deze categorieën, geweldig, maar zo niet, wees dan niet ontmoedigd. Deze lijst is geen strikte beperking, maar slechts een aanbeveling voor de meest succesvolle start van een Instagram-campagne op basis van haar voorkeuren. Waarom heb je dit nodig? Als je een zakelijk Instagram-account gaat beheren, moet je één ding begrijpen: het publiek is al lang moe van directe reclame voor diensten en goederen. Directe reclame, diensten opleggen, misbruik maken van de aandacht van abonnees is de belangrijkste en meest onvergeeflijke fout die het vaakst wordt gemaakt door beginnende ondernemers. “Verkoop” rente en een bepaalde sfeer, niet de goederen zelf. Dan zal het aantal abonnees en potentiële kopers alleen maar toenemen. Bepaal de doelgroep Om een advertentiecampagne te kunnen voeren, moet u weten naar wie deze gericht is. Maak een portret van uw doelgroep, bestudeer hun behoeften en smaken. Gebruik alleen inhoud van echt hoge kwaliteit Zoals je misschien al geraden hebt, is het belangrijkste kenmerk van Instagram dat alle verzonden informatie alleen visueel is. Dit betekent dat je foto’s van de hoogste kwaliteit, sappig, voldoende belicht en een gunstige hoek moeten zijn. Een uitstekende optie zou zijn om je eigen mini-studio te creëren met coole functies en schattige accessoires die je kunt gebruiken tijdens het fotograferen van goederen. Experimenteer gerust, overleg met collega’s en vrienden over de kwaliteit en interesse in de resulterende foto’s. Gebruik alleen de beste producten Als u uw producten fotografeert, zou dit ongetwijfeld het meest interessante product moeten zijn, ongeacht het prijssegment (het is helemaal niet de moeite waard om de kosten te noemen). Overigens kunt u foto’s van uw producten alleen gebruiken als aanvulling op de informatieve gelegenheid die u met uw abonnees wilt delen. Maar je kunt vragen beantwoorden over wat er op de foto wordt getoond door een link naar de productpagina op de site te geven. Hier is een korte lijst met dingen die ze geweldig zullen vinden:
Bepaal de frequentie van publicaties Zoals de praktijk van wereldmerken laat zien, mag het optimale aantal berichten per dag niet meer zijn dan 2-3 publicaties. De meest actieve tijd voor accommodatie is ’s ochtends, lunchpauzes, na 18.00 uur en laat in de avond. Dus, met wie, wat en wanneer we moesten uploaden, kwamen we erachter. Laten we nu verder gaan met het gedeelte om te beginnen met promoten op Instagram. Maak en promoot een merk-hashtag Dit is erg handig om het bedrijf te positioneren en om een breed publiek te bereiken als gebruikers een foto willen maken en een foto bij je product willen posten. Op deze manier kunnen de vrienden van uw volgers de foto’s zien die aan uw account en merk zijn gekoppeld. Reageer op foto’s met je hashtag of merk Laat leuke reacties achter, schrijf complimenten en benadruk dat de eigenaar van de foto een geweldige smaak heeft. Geloof me, er is niets leuker voor een trouwe abonnee dan het feit dat het merk zijn keuze heeft opgemerkt. Volg je concurrenten Voel je vrij om je concurrenten te volgen. Uw motto is misschien “neem het beste en maak het nog beter”. Als u op de hoogte bent van de activiteiten van concurrenten, kunt u op de hoogte blijven van hun zaken en proactieve maatregelen nemen. Maak je eigen video Met Instagram kun je video’s van 15 seconden opnemen en plaatsen waarin je gebeurtenissen uit het leven van het merk, het proces van het verpakken van goederen, kunt laten zien. Dit zal de tape verdunnen en de aandacht op je vestigen. Maak vrienden met je publiek Waarom vertel je je abonnees niet over het beheer van de online winkel, zijn medewerkers? U kunt het verhaal van uw winkelcreatie delen en aanbevelingen doen. Betrek abonnees Probeer actief contact te houden met geïnteresseerden in uw zakelijke account: stel vragen, vraag om een mening, vergeet niet te reageren op opmerkingen. Dit alles zal helpen om uw interesse te tonen en een communicatiekanaal op te bouwen. Overweeg om wedstrijden te houden die verband houden met uw winkel en producten. Toen ik door de Instagram-feed keek, begon ik steeds vaker thematische flitsmeutes op te merken. Meestal wordt abonnees gevraagd om een foto te maken met een ongebruikelijk item met een logo of websiteadres. Bovendien zou het goed zijn om de eigen hashtag van het bedrijf te gebruiken, waardoor de deelnemers aan de actie elkaar kunnen zien en met elkaar kunnen “concurreren”. Een van de mogelijkheden om abonnees actief te betrekken, kan promotie zijn op basis van kennis van de geschiedenis van het bedrijf, de producten die het verkoopt. De prijs kan bestaan uit kortingsbonnen of de mogelijkheid om een klein souvenir te krijgen. QR-codes kunnen ook worden gebruikt: plaats kortingscodes alleen voor Instagram-abonnees en benadruk hun belang en uniciteit. …..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop |