5-S Webgids
Image default
Banen en opleidingen

Hoe u de proeftijd voor een nieuwe werknemer kunt doorstaan

job agencies

Van baan veranderen is een cruciale stap, naar een nieuw bedrijf komen, iedereen hoopt daar lang te blijven, zodat er een goed team is, een adequate manager, ze veel en op tijd betalen, de taken cool zijn, etc. in het algemeen een complete all-in.

In deze fase heeft iedereen zijn eigen verwachtingen, de werkgever wacht op resultaten, de werknemer verwacht rendement in de vorm van zijn professionele, materiële en persoonlijke vooruitzichten.

Er zijn organisaties waar het systeem van mentoring en aanpassing is opgezet. Tussentijdse bijeenkomsten worden gehouden met de HR en de manager, er is een mentor, maar dit is een ideaal beeld van de wereld, dit is in feite niet altijd het geval, en als dat zo is, dan heb je veel geluk! Het zal gemakkelijker zijn om de proeftijd te passeren. Houd er rekening mee dat als u zich in een jong bedrijf of startup bevindt, u waarschijnlijk het initiatief zult moeten nemen om u onder te dompelen in bedrijfsprocessen.

Velen krijgen het beukenmerk, waar antwoorden zijn op veelgestelde vragen en informatie over het bedrijf, afdelingen en andere huishoudelijke artikelen.

We bieden een kleine reeks aanbevelingen voor de succesvolle passage van IS in blokken: 

Discipline en regelgeving

  • de werktijden te weten komen (begin en einde van de werkdag, lunch, weekends, overuren, etc.)
  • is er een systeem van boetes en beloningen
  • waar is de algemene informatie over het werk van het bedrijf
  • wie verantwoordelijk is voor het onboarden van nieuwe medewerkers
  • bedrijfscultuur en wat daarin is opgenomen (regels / tradities / dresscode)
  • waar alle medewerkers communiceren (CRM / chats / messengers) 

Ken iedereen op zicht

  • ontmoet het topmanagement
  • ken je mentor en leider
  • vraag telefoonnummers van alle medewerkers op met namen en titels
  • ken de administratie (financiën / advocaten / HR)
  • is er een indeling in groepen in het team, wie is de autoriteit 

Communicatie

  • Niet om vanaf de eerste dagen een open, maar gesloten boek te zijn!
  • Geef indien nodig informatie over uzelf
  • Geen roddels, geen intriges, geen discussie over vroegere werkgevers, enz.
  • Vind gelijkgestemde mensen / gerenommeerde medewerkers en sluit je aan bij hun groep 

Werkplan

  • vraag uw IP-werkplan aan bij de manager
  • stel deadlines en prioriteiten voor elke fase in
  • geen gedoe, noch alles tegelijk vastpakken, het ritme geleidelijk behouden en verhogen
  • verduidelijk hoe de IP-sluiting zal plaatsvinden (test, enquête, taak, etc.) 

Deadlines

  • houd u aan alle deadlines
  • waarschuw van tevoren en beargumenteer de redenen als je niet past
  • wees verantwoordelijk voor uw beloften en woorden 

Geschiktheid voor feedback / kritiek

  • vraag feedback over het werk van je mentor / supervisor (heb je het werk voltooid, wat moet er verbeterd worden, veranderd)
  • is kalm over kritiek en corrigeert fouten
  • Wees niet arrogant bij de eerste successen, houd toon en ritme in het werk 

Aandacht voor detail

  • geleidelijk de ontvangen informatie “absorberen”
  • worden verzameld en attent
  • houd rekening met het verrichte werk en de komende zaken 

Verzoeken om hulp

  • wees niet bang om hulp / advies te vragen aan een collega (zulke verzoeken brengen je dichterbij, maar wees niet brutaal!)
  • weiger niet om collega’s te helpen (houd ook toezicht op hun niveau van onbeschaamdheid en wees niet bang om “nee” te zeggen) 

Ontwikkeling

  • theorie toepassen in de praktijk
  • vraag tijdens het downloaden om nieuwe taken en mogelijkheden om prof. vaardigheden om deel te nemen aan groepstrainingen / excursies naar conferenties / nieuwe projecten 

Initiatief

  • Kom met nieuwe ideeën (het belangrijkste is om ervoor te pleiten!)
  • Om niet in elk vat een plug te zijn, alles is voor zaken!
  • Sta open voor nieuwe ideeën en suggesties 

Werken met volle overgave

  • Geef je best bij het oplossen van problemen, als je het beter kunt doen, doe het dan!
  • Ontspanning
  • Storingen, zenuwen en slapeloze nachten zijn nutteloos.
  • Er moet altijd opnieuw worden opgestart en rusten!
  • Wees niet bang om vrijaf te vragen als u zich onwel voelt 

En vergeet niet te onthouden! Als u zich niet op uw gemak voelt bij het bedrijf. U begrijpt dat dit niet de plek is waar u lang wilt verblijven, dan kunt u beter direct uw leidinggevende op de hoogte stellen.

temp agencies

https://www.globalrecruitment.info/