Hoe werkt SEO?SEO werkt door zoek crawlers en algoritmen te helpen toegang te krijgen tot jouw inhoud en deze te begrijpen, zodat ze kunnen achterhalen of jouw pagina de beste keuze is voor de zoekopdracht. Er zijn een aantal factoren die een website kunnen optimaliseren voor zoekresultaten, variërend van snelle oplossingen zoals het correct labelen van afbeeldingen tot het opnieuw bedenken van een volledige benadering van inhoud ontwikkeling. Een sleutel tot dit laatste is het creëren van inhoud met duidelijke, beschrijvende taal die de sleutelzinnen bevat waarvan jij vermoedt dat een gebruiker ernaar zoekt bij het zoeken naar informatie, producten of diensten met betrekking tot jouw site. Maar zelfs hierin is enige subtiliteit en voorzichtigheid vereist; proberen om de algoritmen van een zoekmachine te bespelen door jouw exemplaar te bezaaien met elk zoekwoord dat je kunt bedenken, zal averechts werken als Google denkt dat je website misleidend is. Andere factoren die bijdragen aan on-page SEO zijn trefwoord relevantie, site-ervaring, beeldhouwen (het proces van het wegwerken van de onnodige bulk op uw site) en site-architectuur, evenals externe factoren zoals backlinks: hoeveel andere websites organisch linken naar de jouwe. Maar uiteindelijk is een van de beste manieren om goed te ranken, jouw inhoud af te stemmen op de dingen waarnaar uw publiek op zoek is. Wil je weten wat een SEO-specialist voor jouw bedrijf kan betekenen? Lees het hier. Hoe word ik een SEO-specialist?Hoewel er een aantal manieren zijn om een SEO-specialist te worden, is er niet maar één manier om een SEO-specialist te worden. Veel mensen die in SEO werken, begonnen in traditionele marketingrollen voordat ze hun focus op SEO vernauwden, maar dat is verre van een vaste regel. Er is geen specifieke achtergrond ervaring vereist om SEO-specialist te worden. Mensen stappen vaak over naar banen die in SEO werken vanuit een reeks verschillende gebieden, waaronder marketing en communicatie, business en IT. In feite is voor minder dan 30 procent van de vacatures voor zoekmachineoptimalisatie een bachelordiploma vereist, en bijna tweederde heeft helemaal geen diplomavereisten. De belangrijkste vereiste is om up-to-date SEO-vaardigheden te hebben – en deze te kunnen demonstreren. Hoe word je een SEO Specialist in vijf stappen:
Wat verdient een SEO-specialist?Betaalt SEO goed? Mensen die onder de allesomvattende titel SEO Specialist vallen, kunnen tussen de 45.000 euro en 65.000 euro verdienen . Voor meer junior functies, zoals SEO-onderzoekers, varieert het salaris van 25.000 euro tot 50.000 euro en 30.000 euro tot 60.000 euro voor content schrijvers. Link Builders vertonen ook een breed scala aan salarissen, van 30.000 euro aan de lage kant tot $ 85.000 euro aan de hoge kant. Bij de medior verdient een SEO-specialist 40.000 euro per jaar, terwijl de mediorsalarissen van SEO-managers aanzienlijk hoger liggen, rond de 50.000 euro. Aan de bovenkant bevinden zich SEO-directeuren – die doorgaans tussen de 60.000 en 100.000 euro verdienen – en SEO-teammanagers en campagne managers, in het bereik van 40.000 euro tot 85.000 euro. Wil je met jouw bedrijf ook een plek hoog in Google bemachtigen? Lees hier hoe je dat doet. |
http://ralfvanveen.com |