5-S Webgids
Image default
Internet marketing

Online marketing uitbesteden

 

Waarom je online marketing uitbesteden? Wij geven je 5 redenen!

Online marketing is een breed begrip en kost heel veel tijd om het goed op te zetten. Bedrijven die al 20 jaar online actief zijn in hun branche hebben hier al veel tijd in geïnvesteerd en als jij er nog mee moet beginnen heb je een flinke inhaalslag te maken.

1.    De eerste reden om jou online marketing uit te besteden: Expertise!

Als je een inhaalslag moet gaan maken is het zeer belangrijk dat de tijd die je investeert goed wordt besteed. Wil je het zelf gaan doen en je hebt hier nog geen kaas van gegeten, dan zal alles veel minder efficiënt en effectief zijn. Een team met de expertise op verschillende vakgebieden kan dus zeker geen kwaad en is een goede reden om jouw online marketing uit te besteden. Het scheelt je gigantisch veel tijd en alles wordt veel beter ingericht. Denk hierbij aan SEO, SEA, Social Media, Linkbuilding, Content marketing, zoekmachine marketing etc.

2.    De kosten voor het uitbesteden van jouw online marketing zijn vele malen lager, dan dat je iemand hiervoor fulltime in dienst neemt

Als je jouw online marketing gaat uitbesteden, dan krijg je hier een heel team met ervaring, expertise en input voor terug. De kosten die je bij een online marketing bedrijf maakt zal veel minder zijn, dan dat je iemand in dienst neemt en iemand in dienst kan nooit gespecialiseerd zijn in alle specialismen.

3.    Een online marketing Bureau werkt met marketingtools

Ieder marketing bureau werkt met marketing tools. Zo kunnen ze precies zien hoe de ontwikkelingen ervoor staan er waar de kansen van jouw bedrijf liggen. Deze tools zijn voor veel MKB bedrijven te duur om aan te schaffen, maar voor een online marketing bureau cruciaal. Zij kunnen niet zonder en zullen daarom alle tools in huis om jouw online marketing tot een succes te maken.

4.    Alle resultaten zijn meetbaar

Doordat er verschillende tools zijn om je resultaten van het marketing bureau te meten; weet je continu waar je aan toe bent en kan je makkelijk de ROI (return on investment) berekenen. In veel gevallen is dit in de beginfase minder aangezien je online marketing moet opbouwen en je niet kan verwachten dat je binnen een half jaar al beter presteert dan bedrijven die al 20 jaar lang online actief zijn. Hoe langer je online actief bent hoe meer resultaten je online gaat behalen.

5.    Ontzorging

Door jouw online marketing uitbesteed kunnen jij en je medewerkers zich richten om jullie business. Wel is het altijd belangrijk om betrokken te blijven bij de marketingstrategie, alleen laat je het door een online marketing bureau uitvoeren. Zo hoeft niemand zich hier verder in te verdiepen en kunnen ze zich echt richten op de nieuwe klanten die komen gaan.

https://allinone-media.nl/