Publiciteit

Steeds meer mensen willen publiciteit generen, maar waarom willen zij dit generen?   Publiciteit Wanneer er publiciteit gegenereerd wordt, is ...

Steeds meer mensen willen publiciteit generen, maar waarom willen zij dit generen?

 

Publiciteit

Wanneer er publiciteit gegenereerd wordt, is er aandacht in de massamedia. De aandacht in de massamedia kan betrekking hebben op een persoon, bedrijf, product, dienst of thema. Publiciteit is dan in feite een publieke zichtbaarheid of bekendheid.

Wanneer deze publiciteit gratis gegeneerd wordt, spreekt men van free publicity.

 

Waarom publiciteit

Publiciteit is erg handig om naamsbekendheid te creëeren. Daarbij krijgt een doelgroep meer vertrouwen door publiciteit. De reden hiervoor is, dat wanneer iemand aandacht in de massamedia ontvangt er door meerdere professionals op wordt gereageerd. Professionals kunnen positief reageren ten aanzien van een persoon, bedrijf, product, dienst of thema. Hierdoor kan niet alleen het vertrouwen toenemen, maar ook de positieve reacties ten opzichte van een persoon, bedrijf, product, dienst of thema.

 

Social media

Publiciteit kan gegenereerd worden door een tal van manieren. Een veelgebruikt medium is social media (free publicity social media). Op vandaag gebruiken heel veel mensen social media. Daarbij kan men gratis posten op hun eigen social media kanalen. Ook kunnen mensen makkelijk reageren op jouw bericht. Daarbij kunnen mensen ook makkelijker op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes. Dit is ook een reden, waarom mensen steeds vaker hun favoriete accounts gaat toevoegen op social media.

 

Televisie en radio

Televisie en radio zijn ook een groot medium om publiciteit te generen. Op deze mediums kan betaalde, maar ook gratis publiciteit worden gegeneerd. Zo kan er op het nieuws worden gepraat over een persoon, bedrijf, product, dienst of thema. Als dit onderwerp een aantal dagen in het nieuws terecht zal komen, zal de naamsbekendheid erg toenemen. Ook is het mogelijk om op deze mediums te betalen voor social media. Denk bijvoorbeeld aan de reclamespots tijdens de break. Ook kan er op de radio gebruik worden gemaakt van reclamespotjes. Een andere optie is om bijvoorbeeld de naam van het bedrijf te linken aan het onderwerp van de radio. Zo kan er bijvoorbeeld een spel worden bedacht, voor op de radio, waar het bedrijf meerdere malen duidelijk in voren komt. Ook kunnen er spullen worden weggegeven aan het einde van het spel. Dit kan de naamsbekendheid verder laten groeien.

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Media

Vermogen van Ellen Callebout

De naam Ellen Callebout is inmiddels een begrip geworden in de Belgische mediawereld. Haar verschijning in het populaire realityprogramma De Verhulstjes heeft haar niet alleen

Media

Vermogen van Brigitte van Egten

Brigitte van Egten is een naam die de afgelopen jaren regelmatig in het nieuws is verschenen. Vooral door haar betrokkenheid bij complexe juridische geschillen met

Media

Vermogen van Ilja Gort

Ilja Gort is niet zomaar een naam die enkel bekend is bij wijnliefhebbers. Deze veelzijdige man, geboren op 5 januari 1951 in Amersfoort, heeft zijn

Media

Vermogen van Gordon

Gordon, artiestennaam en roepnaam van Cornelis Willem Heuckeroth (Amsterdam, 6 juli 1968), is een icoon binnen de Nederlandse entertainmentwereld. Met een carrière die zich uitstrekt

Media

Vermogen van Floor Jansen

Symfonische metal is een genre dat passie, kracht en melodie combineert op een manier die het hart van fans over de hele wereld raakt. Binnen

Media

Vermogen van Elettra Lamborghini

Elettra Miura Lamborghini (geboren op 17 mei 1994) is niet zomaar een naam in de entertainmentwereld. Als kleindochter van Ferruccio Lamborghini, de oprichter van het

Media

Vermogen van Corry Konings

Corry Konings is een naam die bijna synoniem staat aan de gloriedagen van de Nederlandse volksmuziek. Haar unieke stem, ontroerende teksten en tijdloze hits hebben

Media

Vermogen van Gianni Infantino

Gianni Infantino is een naam die bijna synoniem is geworden met de modernisering van voetbal op wereldniveau. Maar wie is deze man precies, en hoe

Media

Vermogen van Marjan van Loon

Als we praten over leiderschap in de energietransitie, is de naam Marjan van Loon onvermijdelijk. Van visionair denken tot het toepassen van innovatieve duurzame oplossingen,

Media

Vermogen van Henk Kuipers

Hendrik (Henk) Willem Kuiper was een visionaire figuur in het Nederlandse milieuactivisme. Als veldbioloog, dendroloog en een van de eerste stadsnatuurgidsen van het land, liet

Media

Vermogen van Job Knoester

Job Knoester, geboren in Den Haag in 1968, is een advocaat van naam en faam in Nederland. Zijn scherpe blik, compromisloze werkethiek en uitgesproken karakter

Media

Vermogen van Noor Alfallah

Noor Alfallah, geboren op 2 december 1993, is een opvallende naam geworden in zowel de filmindustrie als de internationale mediawereld. Met haar veelzijdige carrière als

Media

Vermogen van Joseph Klibansky

Joseph Klibansky is een naam die bij veel kunstliefhebbers resoneert. Bekend om zijn innovatieve visie en opvallende werken, heeft deze beeldend kunstenaar een unieke plaats

Media

Vermogen van Tristan Tate

Tristan Tate, geboren op 15 juli 1988 in Washington, D.C., is uitgegroeid tot een opvallende figuur in zowel de sport- als de zakenwereld. Hoewel hij

Media

Vermogen van Octave Durham

Kunst trekt al eeuwenlang de aandacht van het publiek, niet alleen door de schoonheid ervan, maar ook vanwege de mysterie en agressie rond kunstcriminaliteit. Een

Media

Vermogen van Nico Aaldering

Als je een liefhebber bent van klassieke auto’s of een serieuze verzamelaar van luxe voertuigen, is de kans groot dat de naam Nico Aaldering je