5-S Webgids
Image default
Internet

Scoren met een website op maat

Investeer als startende ondernemer in een website op maat

Als jij aan het begin staat van je business moet je absoluut overwegen om te investeren in een website op maat. Deze keuze zal je geen windeieren leggen. Het is namelijk belangrijk dat jij voor je eigen bedrijf een specifieke identiteit creëert. Als het goed is heb je deze al vastgesteld in je marketingplan. Je weet wie je doelgroep is, hoe je met hen gaat communiceren en wat je boodschap zal zijn. Op basis daarvan zorg je voor een website die exact aansluit op je doelgroep en op hun behoeften en problemen.

Niet de wat maar de waarom

Bezoekers van je website zijn tegenwoordig meer en meer op zoek naar de waarom en niet meer naar de wat. Ze weten wel wat bijvoorbeeld een schoonmaakmiddel doet. Focus je op de meerwaarde van je product, dan overtuig je ze pas echt. In ditzelfde voorbeeld kun je bijvoorbeeld zeggen dat je goede indruk kunt maken op je vriend(in) als deze voor de eerste keer bij jou thuis komt eten. In principe gaat het nog steeds over dat je je huis kunt schoonmaken met het schoonmaakmiddel. Maar door te focussen op de meerwaarde — de waarom — speel je in op emotie. Gebruik dit op je website. Maak er geen reclamepraat van, maar focus op de problemen of behoeften die je doelgroep heeft. Laat zien dat jij hier de oplossing(en) voor hebt. Door je website op maat te maken zorg je dat jij een unieke online omgeving hebt en kun je mensen overhalen om niet naar je concurrenten te gaan.

Een huisstijl en een website op maat

Als startende ondernemer doe je er ook goed aan na te denken over de huisstijl die jij wilt uitdragen. Waarschijnlijk heb jij verschillende kanalen waarop je in contact staat met (potentiële) klanten. Het is verstandig om op al deze kanalen dezelfde huisstijl te gebruiken. Dit zorgt voor een betere herkenbaarheid. Hoe vaker je zorgt voor deze herkenbaarheid, hoe beter je in iemands hoofd gaat zitten. Zo hebben mensen genoeg aan het horen van de huisstijl kleuren om te bepalen om welke vooraanstaande internetgigant het gaat. Rood, zwart en wit, blauw en wit, blauw en oranje: je weet vast wel welke merken hiermee worden bedoeld. Dat is de kracht van een sterke huisstijl. Zorgt dat je deze zowel op je website op maat als op je andere uitingen toepast.

https://www.mijnonlinestart.nl/