In het jaar 2018 is de sector van de telefonie in de cloud sterk gegroeid wat betreft kennis en acceptatie. De vraag naar cloud-telefoniediensten zoals IVR, virtuele nummers of data-analyse van oproepen is meer dan ooit toegenomen. Deze toename in het gebruik van cloudtelefoniediensten heeft veel cloudtelefoniebedrijven geïnspireerd om op de wereldmarkt te verschijnen. Maar wat zijn de tendensen van cloud-telefonie gedurende dit jaar? Top 5 van de trends in cloud telefonie voor bedrijven in 20191) Adoptie van cloud-telefonie door kleine bedrijvenKleine bedrijven zijn al begonnen met het realiseren van de voordelen van cloudtelefoniediensten en dit jaar zullen ze getuige zijn van hun acceptatie. Ondernemers zijn bereid om zelfs in de beginfase van hun bedrijf in slimme technologie te investeren. IVR, geautomatiseerde database, onbeperkte minuten en het gemak van het opnemen van oproepen zijn enkele van de belangrijkste redenen voor hun neiging tot cloud-telefonie. Kleine bedrijven hebben minder werknemers en beperkte middelen. IVR in de cloud zorgt ervoor dat deze bedrijven hun commerciële gesprekken op een systematische manier kunnen routeren en alle commerciële gesprekken kunnen bijwonen. Aan de andere kant is de klantendatabase een van de belangrijkste dingen voor een startup om zijn marketingactiviteiten te ondersteunen. Het cloudgebaseerde call management-systeem biedt bedrijven geautomatiseerde databases van alle bellers. Bovendien helpen de opnames van de oproep het bedrijf om de persoonlijkheid van de koper beter te begrijpen en daardoor zijn doelgroep beter te leren kennen.
2) Acceptatie van cloud-telefonie door PSU’s en overheidsinstantiesHet aantal oproepen dat wordt ontvangen door PSU’s (Power Supplies Units) en overheidsagentschappen op één dag is enorm. Een van de grootste problemen waarmee zij werden geconfronteerd, is het efficiënte beheer van oproepen. Cloudtelefonie wordt geleidelijk de beste en meest effectieve oplossing om dit probleem op te lossen. Cloudtelefonie wint het vertrouwen van PSU’s en overheidsinstellingen op het gebied van databeveiliging en betere gesprekskwaliteit. Het beheer van oproepen van meerdere afdelingen en verschillende afdelingen van PSU vereist een gecentraliseerd virtueel nummer en een IVR, en tegen 2019 zult u een grotere vraag ernaar zien. Het bijhouden van alle beantwoorde oproepen en een database van bellers is ook een must voor overheidsinstellingen die zullen worden nageleefd door het cloudgebaseerde oproepbeheersysteem.
3) Inclination of Companies Naar de analyse van gespreksgegevensDit is een belangrijke verandering die de cloudtelefoniesector doormaakt. Eerder gaven bedrijven de voorkeur aan het traditionele PBX-systeem voor virtuele PBX’s, vanwege hun vermogen om een aanzienlijke investering te doen en hun angst voor gegevensbeveiliging. Nu, met de vooruitgang in technologie en meer bewustzijn, zijn bedrijven ervan overtuigd dat hun gegevens veilig in de cloud zullen zijn. Ze zijn zich ervan bewust dat ze een compleet call-managementsysteem kunnen krijgen met een veel lagere investering in virtuele PBX’s. De factoren die bedrijven het meest aantrekken, zijn de beschikbaarheid van analyse van oproepgegevens en de beste klantervaring met cloud-telefonie. 2019 zal meer vraag van bedrijven zien, omdat zij eenvoudig toegang hebben tot hun volledige gespreksgegevens met behulp van een controlepaneel. De data-analyse van oproepen zal nog eenvoudiger zijn, wat op zijn beurt de belervaring van de klant aanzienlijk zal verbeteren.
4) Uiterlijk van de cloud-telefonie om de kwaliteit van de oproepen te verbeterenVirtuele nummers zijn een betrouwbare optie geworden als bedrijven een betere gesprekskwaliteit en nulonderbrekingen in het netwerk willen garanderen. Cloudtelefoniediensten zijn een substituut geworden met superieure betrouwbaarheid ten opzichte van een conventioneel bedrijfsnummer.
5) Snelle uitbreiding van de cloud-telefoniemarkt in Zuid-Aziatische landenOf het nu op de wereldmarkt of op de Indiase markt is, de cloudtelefoniesector is booming en zal in 2019 in een versneld tempo toenemen. Technologische ontwikkelingen, zoals bots en stemanalyse, zullen u een momentum geven in ontwikkelde landen zoals de Verenigde Staten. Aan de andere kant zal de cloud-telefonie Zuid-Aziatische landen gaan penetreren, waarin verschillende bedrijven voor toerisme en evenementen zijn begonnen met het contracteren van virtuele nummers en IVR om klanten in verschillende tijdzones en in hun lokale taal te bedienen. |