5-S Webgids
Image default
Marketing

Waarom je moet werken met Google Shopping

Eigenlijk is Google niet meer weg te denken, want Google is een platform wat dagelijks gebruikt wordt door heel veel mensen. Naast dat Google een zoekmachine heeft, maakt Google ook rijdende auto’s, virtual reality en zitten ze zelfs in de ruimte. Maar één ding is zeker, want Google blijft de bron van inkomsten bij het gebruik van de welbekende Google Ads. GoogleAds is de traditionele advertentie platform, maar je kan ook op een andere manier aan je verdiensten komen en dat is met Google Shopping. En ondertussen is Google Shopping ook grootste bron geworden voor retailers.  

Wat is Google Shopping? 

Google Shopping is een shopping zoekmachine van Google. Waarschijnlijk ben je het al vast vaak tegengekomen, maar als je iets opzoekt in Google, krijg je ook de optie om naar de tabblad Shopping te gaan. Deze tabblad laat de gebruikers direct de producten zien waar ze naar zoeken. Je kan er als retailer voor kiezen om daar je producten op te promoten, om er zo er voor te zorgen dat meer mensen naar de website gaan. Vaak is het niet eens nodig om überhaupt  op de tabblad Shopping te klikken, want de shopping producten zijn ook standaard zichtbaar in de standaard zoekresultaten van Google.  

Waarom moet je hiermee aan de slag? 

Wanneer je gebruik maakt van product advertenties, kunnen je producten direct weergegeven worden bij het gewenste zoekresultaat. Een voordeel vergeleken met als je een tekst advertentie gebruikt, is dat dit soort advertentie een optimale werking is bij webwinkeliers. Want de focus ligt dan namelijk bij de afbeelding van het product, maar ook gelijk de prijs die wordt weergegeven. Het blijkt ook dat deze manier van adverteren ook veel beter werkt, Een reden hiervoor is dat mensen je product en prijs al zien staan en dat ze dus van te voren al weten of het een relevante advertentie is ja of nee.  

Hoe moet je ermee starten? 

Wil je starten met het gebruik van Google shopping, maar weet je eigenlijk niet waar je moet starten? Je kan daarvoor ook een ecommerce marketing bureau inschakelen bij het maken van je beginstappen. Zo’n bureau helpt je namelijk eerst met het analyseren van je producten die je aanbiedt. En daarna zal er gekeken worden naar wat de concurrenten doen en welke prijzen zij hanteren. Ook zal er gekeken worden naar de producten die hoogste marge voor je gaat opleveren. Zo kan alles uiteindelijk op prioriteit ingedeeld worden. 

 

 

 

 

 

https://www.digitalinside.nl/diensten/google-shopping-uitbesteden